Pagina's

donderdag 2 mei 2013

Begint jouw verhaal met waarom?

Laatst las ik ergens op het internet dat je eerst moet nadenken over je boodschap alvorens je met marketing begint. Dat klonk mij vreemd in de oren. Het nadenken over jouw boodschap, jouw verhaal dat is volgens mij essentieel voor goede marketing.  Marketing is niet gelijk aan reclame maken. Juist niet.  Reclame maken geeft namelijk een gevoel van iets opdringen, iets door de strot bij de consument duwen. Terwijl het bij goede marketing, wat mij betreft, gaat om het vertellen van jouw verhaal. En de consument bepaalt of hij zich wil verbinden aan jouw verhaal.

Jouw verhaal begint met waarom. Waarom is jouw bedrijf ooit opgericht? Wat is jouw drijfveer? Het gaat om de intenties die je hebt of had. Misschien weet je eigenlijk niet meer zo goed waarom je ooit begonnen bent. En ben je vooral bezig met de waan van de dag, met dingen doen. Sta dan eens stil bij deze waarom vraag. Als je inspiratie nodig hebt, kun je het filmpje van Simon Sinek eens bekijken.


En waar kom jij 's ochtends je bed voor uit?
Hulp nodig bij het ontdekken van het antwoord op jouw waarom? Neem gerust contact met mij op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten