Pagina's

dinsdag 13 augustus 2013

Ondernemerswens? Zo maak je kiezen gemakkelijker.

Een eigen schoenenlijn, een agrarisch recreatieverblijf, een design supermarkt, een webshop met kerstartikelen. En dat is nog maar een kleine selectie van het aantal ideeën dat ik had toen ik droomde over het zelfstandig ondernemerschap.

Herken je dit?

Elk nieuw idee zorgt voor kriebels in je buik en je wilt het liefste meteen beginnen. De week erna is er weer een ander idee wat zich aandient.

Wil je een keuze maken?

Dromen is leuk, maar het blijft een kwestie van “ stel je voor dat…” Uiteindelijk bereik je succes als je iets in de praktijk gaat brengen. Dan ga je ervaren en beleven. En ja, dan kan het tegenvallen of het kan een daverend succes worden!

Dus ja, ik denk dat jij een keuze wilt maken. Hoe doe je dat?

Wat mij erg heeft geholpen om te kiezen is het uitwerken van de details van mijn droombedrijf. Enkele vragen die je hierbij kunnen helpen:
 
  • Hoe ziet je omgeving eruit?
  • Hoe ziet jouw dag eruit?
  • Welke werkzaamheden voer je uit?
  • Met welke mensen heb je contact?
  • Wat voor gevoel heb je hierbij?
 
 
Neem er gerust de tijd voor, schrijf het desnoods op. Maak het concreet.
 
Zo kom je er achter wat juist wel aanspreekt en natuurlijk ook wat niet. Op die manier is het maken van een keuze een stuk gemakkelijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten